poniedziałek, 1 lutego 2021

Zagraniczne nominacje, odznaczenia, wyróżnienia literackie

W roku 2020, w lutym, otrzymałem propozycję umieszczenie jednego z moich utworów w Antologii prozy rosyjskiej na rok 2020. Antologia prozy rosyjskiej to coroczna publikacja książkowa zawierająca utwory znaczących autorów literatury współczesnej:


W styczniu 2020 podjęto decyzję o nominowaniu mnie do nagrody literackiej "Nasliedije (Dziedzictwo) 2020". Otrzymałem status nominowanego do nagrody oraz prawo do prezentacji swoich prac w almanachu konkursowym. Dyplom nominowanego z Kancelarii Rosyjskiego Domu Cesarskiego został mi dostarczony po opublikowaniu prac wraz z egzemplarzami autorskimi almanachu przez moskiewskie biuro Związku Pisarzy Rosyjskich. Procedura konkursowa składa się z dwóch etapów. W pierwszym etapie wyłaniani są najbardziej zasłużeni autorzy i zostają nominowani do nagrody. W drugim etapie członkowie Wysokiego Jury w drodze głosowania na podstawie tekstów opublikowanych w almanachach konkursowych określają finalistów i laureatów nagrody. Ceremonia wręczenia nagród odbywa się co roku w Moskwie i zbiega się w czasie z oficjalną wizytą w Rosji Jej Cesarskiej Wysokości Wielkiej Księżnej Marii Władimirowny. Na dziś zakwalifikowałem się do II etapu i znalazłem się w gronie finalistów. Czy zostanę laureatem? Tego nie wiem, ale mam nadzieję, że tak.








W dniu 16 listopada otrzymałem informację, że Prezydium Związku Pisarzy Rosyjskich postanowiło uhonorować mnie Gwiazdą «Наследие» ("Nasledije" -"Dziedzictwo") za rok 2020. Certyfikat przyznania tego odznaczenia: Seria 2420 nr 26 za 2020 rok. Odznaczenie Gwiazdą odbędzie się podczas ceremonii zaplanowanej na wiosnę 2021 r. i będzie miało miejsce w obecności Wielkiej Księżnej Marii Władimirowny Romanowej.


8 grudnia 2020 roku zostałem nominowany do rosyjskiej nagrody literackiej «Писатель года 2020» (Pisarz Roku 2020).